구조방정식 모델 (발제문)
언론학 연구방법론 워크숍 2차 | 한국언론학회 | 57 pages| 2009.05.21| 파일형태 :
조회 1330 다운로드 4
자료요약
What is Structural Equation Modeling

* A general, powerful multivariate analysis technique
* Factor analysis, path analysis and regression all represent special cases of SEM.
* SEM largely confirmatory, rather than exploratory
* Usually focuses on latent constructs
* A relatively young field
목차
What is Structural Equation Modeling

AKA

Normal Statistics

SEM

Model of measurement

Reflected in Correlation Matrix

Full Measurement Model

Why are SEM methods useful?

SEM answers these questions

Process Diagram for Structured Equation Modeling

Causal Inference Issues

Structural Equation Models

SEM and ISOLATION, ASSOCIATION, and DIRECTION

In non-experimental studies, Isolation is difficult to establish

The effects of model misspecification

Major strengths of SEM are that

Mathematically y Equivalent Models

Choosing between two models

The Problem

SEM Notation for LISREL (Joreskog)

SEM Notation for EQS (Bentler)

Basic estimation strategy

Estimation Fitting Functions

Explorative FA

Example EFA

Latent Variables

Measuring a Latent Variable

SEM: Full Model

Summary

SEM limitations
구조방정식 광고모델 SEM Structural Equation Model
저작권 안내 및 사용범위와 규정
  • 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재, 배포는 법적으로 "금지되어" 있습니다.
  • 저작권 침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 하단의 “고객센터”를 이용해주세요.
  • 기타는 저작물의 등록자가 정하는 사용 범위와 규정에 준합니다.
  • 위 자료는 한국언론학회 가 저작권을 관리하고 있습니다.
자료 제공처